Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, May 16, 2013

TUDUNG LABUH PERTAMAKU.....

Assalamualaikum....



Dah lama sgt x update blog ni.. mungkin terlalu sibuk kerja dan jaga anak kot...huhu... x pe lah, kali ni saya nk cerita tentang tudung labuh.  Sebenarnya sudah lama hati ini terpaut dengan tudung labuh. bila melihat mereka yg bertudung labuh rase tenang je dan sejuk mata memandang.  Malu rasenye berdepan dengan mereka kerana satu ketika dulu saya pernah berTUDUNG LABUH!! Tapi dulu saya bertudung labuh atas dasar peraturan sekolah agama tempat saya belajar dulu.

Dulu msa pakai tudung labuh di sekolah tiada masalah, mungkin kerana kesemua nya bertudung labuh.. so....tidak ade yg ganjil. tp selepas meninggalkan sekolah tu.... saya jd culture shock! iman sgt lemah.. ikut kawan...ikut nafsu... dan hanya mahukn keseronokan semata2.  Namun Allah masih sygkan saya...DIA taknak sy terus hanyut. semasa di universiti, sy dapat roomate yg bertudung labuh dan ini membuatkan saya lebih menjaga penampilan untuk menjaga hati dia.

Masuk fasa bekerja, saya dikelilingi dengan rakan2 yang sgt update dgn fesyen. mereka bertudung namun msh tidak sepenuhnya memenuhi syariat, termasuklah SAYA! tapi hari demi hari bila sudah berkahwin dan mempunyai anak, hati saya mula meronta2 untuk berubah jd lebih baik utk anak dan suami.  Suami sudah lama minta saya bertudung labuh. tp sy memberi janji pd dia dan tangguh...tangguh....dan tangguh.. sampailah suatu hari suami sy ckp dia kalau boleh anak tu nnt kenal ummi dia dgn bertudung labuh. sejak dari itu sy terfikir, skg anak saya blum lg mengenali org sbb msh bayi. sy mula mencari2 jalan dan ruang2 utk berubah dengan cara membaca blog2 islamic, melihat gmbar wanita bertudung labuh, mencari2 penjual tudung labuh online.. Alhamdulillah Allah permudahkan jalan saya.  Saya dipertemukan dengan sorang rakan kerja yang baru msk dan dia bertudung labuh.  Dia membelikan kain tudung dan membuatkan tudung labuh utk saya. Matanya bersinar2 saat melihat saya mencuba tudung yg dibuatnya. Mulutnya tak habis2 puji saya sgt comel bertudung labuh.

Mulai dari itu saya mula mengumpul dan membeli tudung labuh utk persediaan akan datang.. namun masa nya blum sya tetapkan lg bila........
Bersambung......nk blk dah....hehe


0 comments: